Åbent Hus hos Ålborgs modeljernbaneklubber.

De 5 modeljernbaneklubber i Ålborg samt veterantogsklubben Limfjordsbanen og Hobbykæden afholdt i dag "Modeljernbanedag Ålborg". Der var åbent hus hos klubberne og Hobbykæden havde forlænget åbningstid og "messetilbud".
Jeg begyndte dagen med et besøg hos Hobbykæden - her købte jeg et par tankvogne fra Jeco (HK-model)

Der var travlt i butikken.

Hvor der var kaffe og rundstykker/kage til kunderne.


Næste stop var N-Nord der har til huse i et loftlokale på Nørre Uttrup Skole.

Heldigvis var der et par stk. der forlod klubben så jeg kunne komme ind.



Imponerende - og så i spor N !!!









Herefter besøgte jeg HO Aalborgs lokaler. Hvor jeg igen kunne beundre det "færdige" anlæg. Flere billeder i et andet indlæg.











Så var det Abmj spor O der stod for tur. Klubben blev som bekendt sagt op på deres gamle lokalitet og er nu flyttet ned i kælderen under Filstedvejens skole. Her arbejder klubbens 10 medlemmer hårdt for igen, at få et præsentabelt anlæg op at stå.






Der bygges meget store træer.
Til sidst var det Limfjordsbanens nye lokaler der skulle besøges. De har ført en omskiftende tilværelse de sidste par år, men er nu endt i en række loftlokaler i et industrikvarter i det sydlige Ålborg.


Jeg besøgte ikke den sidste modeljernbaneklub "Spor 12" (Märklin klub), da den er helt nystartet.
Men det velbesøgte arrangement gentages forhåbentligt til næste år. Så der bliver nok mulighed for at se "Spor 12" til den tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar