Som det er tilfældet med Dekas godsvognsserie er der tale om flotte, detaljerige modeller. De er letløbende og vejer tilpas meget. Koblingskulisserne fungerer OK! hænger ikke og sidder ikke fast!
Jeg har anskaffet 3 stk. En skagensbane Q-vogn og 2 åbne godsvogne med tørvehæk fra FFJ, Q-vognen er en ældre sag, men da der ikke er skagensbanevogne i samlingen blev den trods alt indkøbt. De 2 PF vogne med tørvehæk er derimod en nyhed.
Om det kan betale sig for en forhandler, at få lavet lokale vogne ?? men på Sjælland var der sandsynligvis vogne med tørvehæk hos HTJ.
Jeg har anskaffet 3 stk. En skagensbane Q-vogn og 2 åbne godsvogne med tørvehæk fra FFJ, Q-vognen er en ældre sag, men da der ikke er skagensbanevogne i samlingen blev den trods alt indkøbt. De 2 PF vogne med tørvehæk er derimod en nyhed.
Om det kan betale sig for en forhandler, at få lavet lokale vogne ?? men på Sjælland var der sandsynligvis vogne med tørvehæk hos HTJ.
I Jylland var der tørveproduktion nær bla. RØHJ og TKVJ så der er andre forhandlere der kan starte en lokalpatriotisk vognproduktion!
Her er der billeder af de 3 indkøbte vogne.
Kasserne er i sædvanlig Dekas kvalitet
Der mangler kun Pf-vogne med tørvehæk fra flere Jyske privatbaner1
SB Q-vogn - hvad kørte den med når den ikke var på hjemmebane
FFJ Pf 990 med håndbremse - venstre hjul!
FFJ Pf 952 med bremser - bemærk bremseomstiller
Der er ejermærker på Pf 'ernes gavle
Ingen kommentarer:
Send en kommentar